Degeaba va grabiti sa-mi dati exemple de cat de tare s-a simtit jignit un oarecare prieten atunci cand voi, in marinimia voastra, i-ati aratat ca nu-i asa cum se considera el, degeaba imi veti spune ca femeia a plans cand a aflat ca sotul o inseala, degeaba ati crezut c-ati suferit cand v-a fost tradata increderea, nu cuvintele, faptele sau sentimentele, mai mult sau mai putin exprimate, contin Adevarul. Nu intelegeti ca l-am aflat sau ca il detin, nu interpretati textul asta ca pe-o aroganta, v-as ruga chiar sa-l ignorati daca nu va puteti gandi la el. Dar, mai presus de toate, nu-l comentati si nu spuneti ca l-ati inteles. Nu voi putea sa va raspund, pentru ca mai mult decat voi fi scris aici, nu am de spus. Mi se pare deja o blasfemie, dar voi duce articolul pana la capat tocmai pentru ca blasfemia este un cuvant atat de omenesc. Cand porti vina cu tine, ridici ochii spre cer doar ca sa lasi capul in pamant. Si-am prea multe poveri de ridicat cu mine, ca sa mai fac din scrisul meu o vina.
Noi, astia de ne numim oameni, am asociat in mod nepermis, degeneratii ( 🙂 ) intregi, dezamagirea cu durerea. Si-am avut pretentia, in mintile noastre inguste, ca putem cuprinde adevarul in cuvant. Ca ne-am nascut cu el si daca regurgitam niste propozitii putem improsca pe oricine cu spoiala adevarului. Sa revenim la ce spuneam mai sus ca ne provoaca- voua durere si sa vedem daca nu cumva „durerile” alea sunt o perceptie proprie a ceva ce ne asteptam sa se intample intr-un anumit fel. O greseala a ta, personala, generata de faptul ca nu esti capabil sa intelegi si te astepti ca lucrurile sa se intample conform gandirii tale. Dezamagirea e o perceptie gresita a realitatii, asa cum starea de bine pe care toti o asociem cu fericirea, este o iluzie. Ne mintim in mod marsav, pentru ca suntem prea lasi sa infruntam durerea. E mai simplu sa facem compromisuri, pentru ca ele ne dau siguranta si statut. Putem trai o viata amagindu-ne ca e bine, ego-ul ne este uns de apartenenta la societate, creierul ne este adormit de jeleul lipicios al propriilor noastre neputinte.
Daca doare ceva in lumea asta, in VIATA asta, doar Adevarul doare. Si doar durerea elibereaza.

