Asa ii spunea unchiul lui, pentru ca, fiind copil, nu reusea sa rosteasca „Mihaita”, si cand era intrebat cum il cheama, spunea „Gaitza”.

In aprilie 1933, a fost confirmat cercetas. La douasprezece zile dupa Radu Beligan. „Am fost, eu si Radu, pionierii cercetasiei romanesti. Am primit camasa, baston, ecuson si cravata. Am lasat, cu limba de moarte, sa fiu inmormantat in camasa mea de cercetas. E acolo, pe umeras, dupa usa. Am invatat multe lucruri bune, ca cercetas, am invatat ce e onoarea. Tatal meu nu era un intelectual, dar asa, cu 4 clase, era un om intelept. Mi-a spus sa nu devin niciodata, in viata asta, preot, politician sau avocat. Preotii mint lumea despre rai si iad, politicienii mint sa fie alesi, avocatii mint in functie de cine ii plateste. E buna religia, din doua motive, de-asta nu ar trebui eradicata (comunistii au gresit cand au incercat). Religia e buna pentru ca ii invata pe copii primele notiuni de morala. Si e buna ca tine popoarele impreuna. Doar popoarele care au avut religie au rezistat, restul au disparut.

Intr-o zi, in 1936, unchiul meu m-a luat intr-o calatorie pe mare. Purtam camasa mea de cercetas. In portul din Alexandria a venit la mine un domn, m-a intrebat in englezeste daca sunt cercetas. Eu nu stiam pe vremea aia englezeste, aveam 11 ani, dar unchiul meu, care umblase prin multe porturi, mi-a tradus. I-am raspuns ca da. Atunci domnul mi-a intins mana si a zis ca el este Lordul Baden Powell. Eu m-am gandit << ce sa caute un englez in Egipt>> si i-am spus unchiului meu „de ce isi bate joc domnul acesta de mine?” si m-am indepartat. Domnul acela a scos o legitimatie si i-a aratat unchiului meu ca el era. Atunci m-am intors, i-am cazut in genunchi, si i-am spus in romaneste „iarta-ma!”. Lordul mi-a intins mana si mi-a spus „you are a good boy!”.

L-am cunoscut pe Lordul Baden Powell, fondatorul cercetasiei„.

